T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / KÜÇÜKCEKMECE - Küçükçekmece Mustafa Pars Anaokulu

Haberler

Haberler

Nis

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı okulumuz öğrencileri ile büyük bir coşku ile kutlandı. 23 Nisan temalı şiir ve şarkılar söylendi. Geleneksel çocuk oyunları oynandı. Şenlik şeklinde gerçekleşen kutlama programında emeg,ği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Nis

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında okulumuzda Nisan ayı boyunca etkileşimli kitap okuma etkinlikleri ve milli ögeleri içeren şarkı ve şiir öğrenme çalışmaları gerçekleştirildi.

Mrt

08-14 Mart Bilim ve Teknoloji Haftası kapsamında öğrencilerimizle farkli etkinlikler gerçekleştirilmiştir. Bilim insanları ve icatları öğrencilerimize tanıtılırken, Bilim ve Çocuk dergisi Mart sayısı incelenrek, teknolojik buluşlar ve bilimin önemi hakkında sohbet edilmiştir. Eğitici videolar izlenerek öğrencilerimizin ilgi ve dikkati konuya çekilmiştir. 

Mrt

Okulumuz öğrencilerin trafik kurallarını öğrenmesi ve uygulamalara katılması amacıyla Atakent Trafik Parkı gezisi düzenlendi. 

Mrt

Okulumuzda 1-7 Mart Deprem Haftası kapsamında öğrencilerimizle tatbikat gerçekleştirildi. Deprem anında ve sonrasında neler yapılması gerektiği uygulamalı olarak öğrencilerimize anlatılırken, konu ile ilgili eğitici videolar izlendi.

Mrt

Sıfır Atık Projesi kapsamında öğrencilerimizin aileleri ile evlerinde yaptıkları üç boyutlu ürünler geri dönüşüm sergimizde sergilendi. Hafta boyunca geri dönüşümün önemi ve sıfır atık projesi ile ilgili çocuklarla etkinlikler gerçekleştirildi.

Mrt

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Mart ayı boyunca eylem planı çerçevesinde sınıflarımızda farklı etkinlikler gerçekleştirildi. Söyle-çiz etkinliği, eş-zıt anlamlı kelimelerin ve uyaklı sözcüklerin öğrenimi başta olmak üzere belirlenen temalar kapsamında etkinliklere ve etkileşimli kitap okuma etkinliklerine devam edildi. 

Şbt

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Şubat ayı içerisinde farklı etkinlikler gerçekleştirildi. Yapılan planlama doğrultusunda ülkemizde yer alan farklı şehirler öğrencilerimize tanıtılırken, memleketimize dair kültürel öğeler ile ilgili etkinlikler gerçekleştirildi. Kültürel değerlerimizi öğrencilerimize anlatırken hikayelerin yanı sıra şiir ve tekerlemelerden de yararlanıldı. Yapılan tüm etkinlikler yoluyla öğrencilerimizin yeni sözcükler öğrenmesi, dilimizi daha etkili kullanması ve kültürümüze ait değerleri benimsemesi amaçlandı.

Ock

"Dilimizin Zenginlikleri" Projesi kapsamında Ocak ayı içerisinde veli toplantıları gerçekleştirilmiş, etkileşimli kitap okuma etkinliklerine devam edilmiş ve aileler gözlemci olarak etkinliklere davet edilmiştir. Ayrıca veli katılım etkinlikleri gerçekleştirilmiştir.  

16 Ocak 2024 Salı günü öğrencilerimizin  ve velilerimizin katılımı ile Yazar-Öğretmen Didem ULAKÇI YILMAZ tarafından "Of Canım Sıkıldı" adlı hikaye ile çevrimiçi etkileşimli kitap okuma atölyesi düzenlenmiştir.

Ock

Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf TEKİN tarafından başlatılan "Dilimizin Zenginlikleri" Projesi kapsamında Aralık ayında yapılan  etkinlikler şunlardır:

  • Etkileşimli kitap okuma etkinlikleri gerçekleştirilmiştir.
  • Okul panosu hazırlanmıştır.
  • Aile mektupları aracılığı ile aileler bilgilendirilmiştir. 
  • Veliler gözlemci olarak etkinliklere davet edilmişlerdir.

Haz

Okul aile işbirliğini güçlendirmek, öğrencilerimizle ailelerimizin bir arada kaliteli zaman geçirmesini sağlamak amacıyla her yıl düzenlenen Yılsonu Pikniğinde  öğretmen, öğrenci ve velilerimiz bir araya geldi. Katılımın yüksek olduğu etkinlikte çocuklar oyun oynayarak doğada keyifli zaman geçirirken, veliler de memnuniyetlerini dile getirdiler. 

Mrt

Okulumuz öğretmeni Saliha HAMZAOĞLU tarafından okulumuzda "Küçük Bir Çocuk Güzel Bir Söz Söylüyor ( A Small Child Says A Beautiful Word)" isimli eTwinning projesi uygulanmaktadir. Proje 6 farklı ülkeden 24 ortak ile yürütülmektedir. 

 

Projenin Hedefleri:

Topluluk üyelerinin dikkatini teşekkür kelimelerinin büyülü gücüne çekmek. 

 

Kibarlığın (minnettarlığın) ne olduğu, nezaketin (minnettarlığın) diğer ülkelerde nasıl ifade edildiğini tecrübe etmek. 

 

Yakın çevrede kültürel davranış, nezaket hakkında bilgileri pekiştirmek. 

 

İletişimde dil kültürüne dikkat etmek. 

 

 Kibar kelimelerle ilgili bilgileri geliştirmek. 

 

Şükran duygusunu teşvik etmek.